Sådan holder du dig sund med de rigtige madvare

For at spise det rigtige, er der to vigtige strategier, som du skal bruge, når du handler ind til dagligvarer. Lav din indkøbsliste på forhånd og køb ikke ind på tom mave. Ikke at vide nøjagtigt, hvad du har brug for, giver plads til impulskøb, mens sult yderligere kan forværre dine impulser.

For at sikre, at du ikke giver efter for dine impulser, skal du planlægge og skrive ned, hvad du har brug for på forhånd. Ved at gøre dette og holde dig til din liste køber du ikke kun sundere ting, men sparer også penge og har sundere mad i hjemmet.

Spis æg og gerne til morgenmad

Æg er utroligt sunde, især hvis du spiser dem om morgenen. De er rige på protein af høj kvalitet og mange vigtige næringsstoffer, som man ofte ikke får nok af.

Når man ser på undersøgelser, der sammenligner forskellige typer morgenmad med kalorier, kommer æg ud på toppen. At spise æg om morgenen øger følelsen af ​​fylde. Dette har vist sig at få folk til at forbruge færre kalorier i løbet af de næste 36 timer, hvilket kan være meget nyttigt for vægttab.

En undersøgelse af raske og velegnede unge mænd viste, at æg forårsagede signifikant mere fylde, mindre sult og et mindre ønske om at spise sammenlignet med en morgenmad bestående af brød og mejeriprodukter eller andet.

Faktisk spiste mændene, der havde æg til morgenmad, automatisk 270 til 470 færre kalorier ved frokost og aftensmaden, sammenlignet med dem, der spiste en anden morgenmad. Derfor kan simpelthen udskiftning af din nuværende morgenmad med æg resultere i store fordele for dit helbred.

Spis mere protein

Protein kaldes ofte kongen af ​​næringsstoffer, og det ser da ud til at det kan have nogle superkræfter. På grund af dets evne til at påvirke dine sult- og mæthedshormoner er det den mest fyldende af makronæringsstoffer. En undersøgelse viste, at simpelthen øget proteinindtag fra 15% til 30% af kalorierne fik folk til at spise 441 færre kalorier om dagen uden aktivt at begrænse deres indtag.

Hvad mere er, protein dig med at bevare din muskelmasse, som styrer dit stofskifte. Et højt proteinindtag kan øge antallet af kalorier, du forbrænder med 80 til 100 pr. dag. Dette er især vigtigt for at forhindre tab af muskelmasse, der kan opstå under vægttab, og når du bliver ældre.

Målet er at tilføje en proteinkilde til hvert måltid og dine mellemmåltider. Det hjælper dig med at føle dig mæt i længere tid, bremse trangen til søde sager og overordnet set få dig til at få det bedst muligt med dig selv. Du kan læs mere her om, hvordan du ellers kan få øvrigt velvære.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *